گرگ باران دیده

SYM Lucky 250 t2

در این مقاله می خواهیم در مورد موتور سیکلت مقرون به صرفه و نیمه حرفه ای Wolf T2 250i که ساخته شرکت  SYM  می باشد، صحبت کنیم. این موتور سیکلت پر حجم ترین سواری غیر اسکوتری این شرکت به شمار می آید و این انجین در این کلاس باعث افزایش سبد تولید این شرکت می شود. این سواری کوچک برای قرارگیری در بین 4شگفت انگیز ، زیبایی ها و ویژگی های ملموسی دارد که برای اکثر راکبان موتورسیکلت نام آشناست. اما به نظر می رسد که این پایان ماجرا نیست.

اگر ناچارا مجبور باشم کلاس سواری T2 را با یک کلمه توصیف کنم، آن را Semi-Naked می نامم و از بین تمام مدل های مشابه 4شگفت انگیز، بیشتر شبیه هوندا CB300F است. کاسه چراغ جلو با صفحه کیلومتری که با یک قاب پلاستیکی که – شباهت کمی به سر گرگ دارد – در بالای آن قرار گرفته در تناظر با چراغ های راهنما دگرگونی خاصی را به رخ جلویی این موتورسیکلت داده است، البته اینگونه فرم در فلاپ جلویی کمی در کلاسِ Naked اغراق آمیز به نظر می رسد.

کمک فنرهای چنگالی جلو با گیره های سه گانه، شما را به سمت طراحی های سفارشی می اندازد. این ادوات در ادامه به دسته فرمان، چراغ جلو، فلاپ ها، آینه ها و نهایتا با اتصال به شاسی تا زیر صندلی تداوم می یابد تا احساس سواری نرم را به شما منتقل کند.

قاب فلزی مخزن سوخت با حالت خمیدگی نرم از بالا به سمت صندلی کشیده می شود. جایی که قسمت باریک صندلی دسترسی آسان به سطح زمین را، حتی برای راکبان کوتاه قد فراهم می کند. صندلی در نوع خود بسیار راحت است اما این راحتی زمانی به پایان می رسد که طراحی مثلث سواری آن در این مدل، متاسفانه کمی سواری را برای راکبان کوتاه قدتر ناراحت می کند. خوشبختانه امکان رفع این مشکل در خدمات پس از فروش امکان پذیر است. به طور کلی شاید طراحی موتور کمی به صورت کلاسیک هست اما انتظار می رود به دلیل مباحثی که در پایین به آن می پردازیم، بیشتر مورد توجه مخاطبان جوان قرار بگیرد.

رینگ های فولادی 5پره مشکی با خمیدگی هایی تیز پرداخت شده در T2 جلوه ویژه ای دارد. در رقابت تنگاتنگ با 4شگفت انگیز، درست است که کمک های جلو استاندارد و غیر قابل تنظیم و تک کمک عقب این موتورسیکلت، توقعات زیادی را برآورده می کند اما نباید توقع داشت که در این رقابت، توانایی پیروزی نسبت به رقیبان را داشته باشد. رینگ های 17اینچی با قطر 51.96 اینچی و سایز تایر 110.70 در جلو و 140.70 در عقب، به کمک سیستم تعلیق فوق العاده، سواری این موتورسیکلت را در گوشه پیچ ها بسیار متعادل می کند البته ناگفته نماند در صورت عدم احتیاط و فشار زیاد از مسیر خارج خواهید شد. در سیستم ترمز، دیسک های 288 میلی متری چرخ جلو را کلیپرهای 4پیستون و در دیسک 222 میلی متری چرخ عقب، کلیپرهای 2پیستون دوطرفه وظیفه ترمز گیری را به عهده دارند. باید صادقانه بود که عملکرد این ترمزها بدون ABS، فوق العادست حتی وقتی که از سیستم CBS بهره ببرد. ارتفاع نشیمن راکب تا سطح زمین 78 سانتی متر هست که ارتفاع بسیار مناسبی تلقی خواهد شد. شاید دوست داشته باشید که با ارتفاع 15 سانتی متری پدال ترمز تا سطح جاده، زانوی خود را به زمین برسانید. اما خب انتخاب کاملا به خودتان محدود است.

قلب تپنده این موتورسیکلت انجین 249.4 سی سی می باشد که سوپاپ های ساخته شده از سرامیک SiC، توان بالای خود را در مقابل سایش و انتقال حرارت به خوبی نشان می دهد. مایعات جاری در سیستم موتور در راه کاهش حرارت بسیار موثر عمل می کند. همچنین رادیاتور آب نقش مهمی را در پایین آوردن استهلاک قطعات و صداهای نابهنجار انجین، ایفا می کند.

سیستم انژکتور Keihin در این موتورسیکلت، هیدروکربن ها را اندازه گیری می کند تا ضمن برخورداری از استانداردهای انتشار EPA ، DOT و CARB ، عملکرد انجین را بهبود ببخشد.

و در آخر می توان به این نکته اشاره کرد. این باور درست است که مانند اکثر انجین های کوچک ، این پیشرانه پیچیده نیست و به آپشن های فانتزی از قبیل کنترل کشش و حالت های مختلف رانندگی مجهز نیست! اما این یک موتورسیکلت سبک برای آن دسته از راکبین هست که می خواهند به دنیای موتورهای سنگین وارد شوند. این موتورسیکلت نه تنها مهارت سواری صحیح را برای شما تداعی می کند بلکه تامین قطعات آسان، حس تعمیرپذیری آن را بیش از پیش اطمینان بخش می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا