آخرین بروز رسانی: 2ام آبان, 1401

نقد و بررسی یاماها MX King150

یاماها در سال 2005 موتورسیکلت کاب جدیدی را معرفی کرد که به شدت مورد توجه طرفداران این نام تجاری قرار گرفت. موتورسیکلتی با ظاهر جدید، مشخثات فنی بهتر و از همه مهمتر تکمیل کننده سبد محصولات مابین 125 -150 سی سی می بود.

پس از 16 سال از تاریخ عرضه اولین محصول با نام Jupiter، یاماها دست به کار شد. در اولین گام ها ظاهر و اسم جدیدی برای این محصول پر طرفدار معین کرد. بعد از این اتفاق مخاطبان بیشتری جذب شدند. در آخر نام این محصول MX King نام گذاری شد

بررسی یاماها MX King

با سلام خدمت همه طرفداران موتورسیکلت و علی الخصوص همراهان همیشگی موتورمارکت.

قبل از اینکه به سراغ نقد و بررسی بریم خدمت شما لینک خرید این موتورسیکلت رو میگذارم تا برای خرید اگر مایل بودین اقدام بفرمایید.

یاماها MX King150 -1

معرفی یاماها MX King

یاماها در سال 2005 موتورسیکلت کاب جدیدی را معرفی کرد که به شدت مورد توجه طرفداران این نام تجاری قرار گرفت. موتورسیکلتی با ظاهر جدید، مشخثات فنی بهتر و از همه مهمتر تکمیل کننده سبد محصولات مابین 125 -150 سی سی می بود.

پس از 16 سال از تاریخ عرضه اولین محصول با نام Jupiter، یاماها دست به کار شد. در اولین گام ها ظاهر و اسم جدیدی برای این محصول پر طرفدار معین کرد. بعد از این اتفاق مخاطبان بیشتری جذب شدند. در آخر نام این محصول MX King نام گذاری شد.

با ترند شدن موتورسیکلت های اتوماتیک موتورهای دنده ای کم کم به فراموشی می روند. یاماها اما با MX King پا به عرصه رقابت جدی در کلاس کاب گذاشت و نتیجه این رقابت شد جایزه Best of Cub 150 برای MX King از جشنواره otomotif Awards

ساخت انجین

MX King از لحاظ عملکرد هم حرفهایی برای گفتن داره. انجین تک سیلندر با گنجایش 155 سی سی و آرایش سوپاپ SOHC دارد. انژکتوری هست و با رادیاتور مایع خنک سازی می شود. این انجین از تکنولوژی جدیدی بنام DiaSil در سیلندر خود بهره می برد که علاوه بر سبک وزن شدن، کارایی و توانایی آن را 3 برابر افزایش داده. این انجین به کمک گیربکس 5 سرعته خود می تواند 15 اسب قدرت تولید بکند و گشتاوری معادل 13/8 نیوتن متر در 7000 دور بر دقیقه داشته باشد. ماکسیمم سرعت موتورسیکلت در تست ها 132 کیلومتر ارزیابی شده.

طراحی شاسی

روی شاسی این موتور که نوع Backbone (زین اسبی) سبک هست، یاماها از دو چرخ 17 اینچی استفاده کرده که در جلو 80/90-17 و در عقب 70/120-17 هست که هردو از نوع تیوبلس هستند. وظیفه مهار چرخ ها با دو تا دیسک ترمز هست که به سیستم ABS مجهز نشده اند. برای مقاومت و مانورپذیری بیشتر در جاده و بهبود سواری راننده، یاماها از مونوشوک فنر مارپیچ در عقب و دو شاخ تلسکوپی در جلو استفاده کرده.

این موتورسیکلت طولی معادل 1970 میلیمتر، عرض 670 میلیمیتر و ارتفاعی معادل 1080 دارد و فاصله بین محور آن هم 1290 میلیمتر است.

امکانات رفاهی

جدا از ظاهر جذاب و دورنگ، MX King به چراغ های 3 گانه LED مجهز شده که در شب نورافشانی بیشتری دارد. صفحه نمایشگر اطلاعات راننده هم مانند هم نسل های بروز یک صفحه LCD هست که سرعت و زمان و دورموتور و بنزین و کامپیوتر سفری و نشان گر دنده را نمایش می دهد.

فضای زیر زین در نظر گرفته شده که زیاد جا دار نیست. لاستیک های تیوبلس و ترمز های دیسکی هم از دیگر امکانات آن می باشد.

مشاهده ویدیوی نقد و بررسی و تست درایو

یاماها MX King 155 به نظر میاد یکی ازون پر سر وصداهای بازار خواهد بود. این ظاهر تهاجمی که یک انجین 155 سی سی قدرتمند را در قلبش داره نقاط ضعف و قوتی هم خواهد داشت که به خوبی بررسیش کردیم. با ما باشید.

تحقیق و اجرا: سامان بیتانه

تصویر و تدوین: علیرضا صفوی

حامی: موتورمارکت

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه